Welke klachten HEB JIJ?

Wel eens naar je kat of je hond gekeken als die zich niet lekker voelt? Die zoekt een plekje om rustig te gaan liggen, zodat hun lichaam kan herstellen. Daar kunnen wij als mensen nog iets van leren.

Naast rust zoeken is het belangrijk te luisteren naar je lichaam. Kleine en grote pijnen en ongemakken proberen je wat te vertellen. Door daar naar te luisteren en dingen anders te gaan doen, kun je klachten verminderen.  Het is dus belangrijk deze waarschuwingssignalen tijdig te herkennen

Hoofdpijn kan betekenen dat je teveel piekert, maar ook dat je schouders en nek vast zitten. Ook kan verkeerd ademhalen, verkeerde voeding, allergie, verkeerde houding, een te hoge bloeddruk, overgang of PMS zorgen voor hoofdpijn.

Slecht slapen kan komen door verkeerde voeding, stress thuis of op het werk, de overgang of omdat je er ‘nachts te vaak uit moet om te plassen.

Buikpijn kan komen door stress, verkeerde voeding, intoleranties of allergie, maar ook door een verkeerde houding ontstaan.

RSI is niet alleen het te vaak dezelfde beweging doen, maar ook het niet ingrijpen van jezelf op iets waarvan je weet dat je er last van krijgt. Dit kan een voorbode zijn van burn-out!

Concentratieproblemen kunnen komen door stress, burn-out, verkeerde voeding, slecht slapen, overgang, onvoldoende ontspanning, onzekerheid.

Gewrichtsproblemen kunnen ontstaan door overbelasting, verkeerde voeding, erfelijke aanleg, overgewicht maar ook door de overgang!

Pijnlijke nek en schouders komen heel veel voor bij stress, maar ook door een verkeerde houding achter de computer kunnen nekklachten chronisch worden tot vergroeiingen aan toe!

Emotionele uitbarstingen Ken jij jezelf niet meer terug doordat je vaak boos of heel verdrietig bent? Deze klachten komen vaak voor bij stress, burn-out en overgang. Maar soms ontstaan ze ook omdat je je onbegrepen of aangevallen voelt, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn

Paniekaanvallen komen zeer veel voor. Vooral in perioden van stress kunnen deze aanvallen verergeren. Verkeerde ademhaling, vastzetten van spanningen en verkeerde denkpatronen kunnen deze aanvallen verergeren en triggeren.